Suomen Griffonyhdistys ry:n erikoisnäyttely 26.9.2021

Ohessa näyttelymme arvioituarvosteluaikataulu. Kilpailunumeron saat rokotusten tarkastuksen yhteydessä. Otathan mukaan näyttelyyn koiran rekisterikirjan, rokotustodistuksen, näyttelynumeron ja hakaneulan numerolapun kiinnittämistä varten. Muista myös koiran näyttelyhihna, makuualusta ja vesikuppi. Muistathan myös kerätä koirien jätökset näyttelypaikalta, myös parkkialueelta.

Sisääntulo

Rokotustodistusten tarkastus alkaa klo 11.00.

Koirien tulee saapua näyttelypaikalle vähintään tuntia ennen ko. rodulle annetun arvioidun arvosteluajan alkamista.

Näyttelypaikka

Näyttelypaikkana toimii Kuralan kartano,

Kuralantie 11, 21900 Yläne.

Tiedustelut: 040 704 6793

Eläinlääkärintarkastus

Näyttelyssä ei ole varsinaista eläinlääkärintarkastusta.

Tarkistamme kaikkien koirien rokotukset sisääntulon yhteydessä. Näytteilleasettajia pyydetään saapumaan koirien kanssa näyttelypaikalle hyvissä ajoin ennen arvostelun alkua.

Rokotusmääräykset

Näyttelyssä noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä rokotusmääräyksiä. Mikäli koira hylätään puuttuvien rokotusten vuoksi, ilmoittautumismaksua ei suoriteta takaisin. Koiralla tulee olla rokotustodistus (rokotuskirja tai lemmikkieläinpassi), johon on merkitty rokotteen viimeinen voimassaolopäivä, koiran tunnistetiedot ja edelliset rokotukset. Jotta koira voi olla läsnä tapahtumassa, tulee koiralla olla voimassa seuraavat rokotukset:

Penikkatautirokotus: Penikkatautirokotus annetaan pennulle kaksi kertaa. Tehosterokotteesta tulee tapahtumahetkellä olla kulunut vähintään 21 vrk (3 viikon varoaika). Ensimmäinen tehosterokote on voimassa 1 vuoden. Vuoden iässä tai vanhempana annetut tehosteet ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti.

Raivotautirokotus (rabies): Koiran ensimmäisestä raivotautirokotuksesta tulee tapahtumahetkellä olla kulunut vähintään 21 vrk (kolmen viikon varoaika). Alle vuoden ikäiselle koiralle annettu rokotus on voimassa 1 vuoden. Vähintään vuoden ikäiselle koiralle annettu rokotus on voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti. Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21 vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika).

Tartuntatauteihin liittyviä määräyksiä

Jos koira sairastuu penikkatautiin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. tarttuvaan hengitystieinfektioon, parvovirusripuliin tms. tarttuvaan mahasuolikanavan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Ulko- ja sisäloistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa.

Tunnistusmerkintä

Tunnistusmerkintä on pakollinen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa. Tapahtuman järjestäjä tarkastaa tunnistusmerkinnän. Tunnistusmerkintä tarkastetaan ensisijaisesti koiran rekisteritodistuksesta ennen arvostelua/suoritusta. Mikäli koiralla on siru, jota yleisimmät lukulaitteet eivät tunnista, on koiran omistajalla oltava mukanaan lukulaite, joka kyseisen sirun pystyy lukemaan. Jos tarkastuksessa löytyy koira, jota ei ole tunnistusmerkitty, tulee järjestäjän sulkea kyseinen koira pois tästä tapahtumasta.

Turistikoirat

Turistikoirat ovat tervetulleita, mutta huomaathan, että rokotusmääräykset ja tunnistusmerkintäsäännöt koskevat myös turistikoiria!

Antidoping-valvonta

Suomen Kennelliiton valtuuston hyväksymät antidopingsäännöt ja dopingvalvonta koskevat kaikkia Suomen Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kilpailuja ja kokeita.

Ajankohtaisinta tietoa osoitteessa www.kennelliitto.fi

Palkinnot

Palkinnot jaetaan arvostelukehässä.

Ethän jätä tavaroitasi vartioimatta.

HUOM! Koiria ei saa jättää kuumaan autoon! Autossa lämpötila voi kohota nopeasti tappaviin lukemiin. Määräystä valvotaan pysäköintipaikoilla.

ARVIOITU ARVOSTELUAIKATAULU

PETIT BRABANÇON     27 12:00

pennut 4

urokset 9

nartut 14

GRIFFON BRUXELLOIS 27 14:00

pennut 4

urokset 6

nartut 17

GRIFFON BELGE 6 15:45

pennut

urokset 1

nartut 5

BIS-KILPAILUT               n. 16:30

BIS pentu

BIS veteraani

BIS kasvattajaluokka

BIS

Lisäksi Erikoisnäyttelyssä jaetaan SKKY -kiertopalkinto

Tervetuloa SGY ry:n erikoisnäyttelyyn!