Suomen Griffonyhdistys ry

Suomen Griffonyhdistys r.y on Suomen Kennelliitto ry:n virallisen kennelorganisaation piirissä ja rotujärjestönsä Suomen Kääpiökoirayhdistys ry:n jäsenyhdistyksenä toimiva valtakunnallinen rotua harrastava yhdistys, joka on perustettu 23.7.1970 Helsingissä.

Yhdistyksen tarkoituksena on griffon belge, griffon bruxellois ja petit brabancon -rotuisten koirien kaikenpuolinen kehittäminen ja rotuharrastuksen edistäminen. Yhdistykseen kuuluu n. 300 jäsentä. Yhdistys julkaisee neljä kertaa vuodessa Griffon Uutiset-lehteä, jossa on tuoreimmat griffon -kuulumiset niin meiltä kun maailmaltakin.

Vuosittain yhdistys järjestää yhdessä Suomen Kääpiökoirayhdistys ry:n kanssa erikoisnäyttelyn. Lisäksi yhdistys järjestää vuosittain mm. Open Show -tapahtuman, jossa voi tavata griffoneita ympäri Suomea.